COVID 19 „zamknął” nas w domach, czyli jak bezpiecznie wrócić do codzienności :)

Epidemia koronawirusa sprawiła, że większość z nas praktycznie została zamknięta w domach. Dla jednych skutkowało to pracą zdalną przed komputerem oraz zwiększoną liczbą godzin spędzonych na kanapie zwłaszcza, gdy wcześniej wykonywaliśmy pracę fizyczną. Skutki tego zamknięcia wpłynęły nie tylko na naszą kondycję fizyczną, ale i dobre samopoczucie.

Jakie są skutki zdrowotne „zamknięcia” w domu w trakcie trwania stanu epidemii?

Przerwa w chodzeniem do pracy, zakaz swobodnego poruszania się i wychodzenia z domu bez potrzeby oraz zakaz kontaktu ze znajomymi sprawił, że wiele osób niemal całkowicie zaniedbało aktywność fizyczną. Jednym z głównych zajęć stanowiło wspólne oglądanie telewizji czy przeglądanie sieci lub praca przez Internet w pozycji siedzącej, które nie tylko narażają nas na choroby kręgosłupa. Według badań to właśnie u osób, które spędzają najwięcej czasu w pozycji siedzącej znacznie zwiększa się ryzyko zachorowania na choroby związane z układem krążenia, rakiem jelita grubego czy rakiem piersi. U wielu z nas czas ten zaowocował również znacznym podwyższeniem się wagi, co z kolei prowadzi do wielu innych chorób i dolegliwości. Ten nowy, przymusowy tryb życia sprawił, że także nasze zdrowie psychiczne ucierpiało, zwłaszcza u tych, dla których codziennym żywiołem są ożywione kontakty międzyludzkie. Problem ten dotyczy nie tylko dorosłych, ale również dzieci tęskniących za kolegami z przedszkola czy szkoły. Najbardziej jednak ucierpiały osoby starsze, często osamotnione z powodu restrykcji epidemiologicznych.

Jak wrócić do prawidłowego zdrowia po kwarantannie?

Już 60-minutowy wysiłek fizyczny poprawia funkcjonowanie naszego organizmu i wywołuje wydzielanie ednorfin, czyli hormonów szczęścia, odpowiedzialnych za nasze dobre samopoczucie. Nie oznacza to jednak, że po odmrożeniu gospodarki od razu musimy udać się na siłownię czy basen i spędzać tam kilka dni w tygodniu, aby wrócić do formy. Wręcz przeciwnie – doświadczenie kwarantanny oraz widmo kolejnej fazy zakażeń powinno wyrobić u nas nawyk dbania o aktywność fizyczną nawet w trudnych czasach. Wystarczy kilka prostych ćwiczeń, które bez problemu można wykonać w domu niezależnie od wieku podczas oglądania ulubionego serialu lub wiadomości. W Internecie można znaleźć setki poradników, które pozwolą nam wrócić do zdrowia po kwarantannie bez obciążenia dla organizmu. Korzystajmy również z ciepłych dni, wychodząc codziennie na dłuższy niż dotychczas spacer w gronie rodziny i znajomych, który pozwoli zachować nam bezpieczny dystans od innych spacerowiczów. Doskonałym pomysłem będzie również jazda na rowerze czy choćby zabawy ruchowe podczas rodzinnego grilla na świeżym powietrzu w ustronnym miejscu. Możliwości do zwiększenia aktywności fizycznej jest naprawdę wiele, jednak zadbajmy również o to, co jemy. Sezon letni to idealna okazja, aby przejść na zdrowszą dietę opartą na warzywach i owocach. Pamiętajmy jednak, aby zaraz po przyjściu do domu dobrze je umyć.

Czas większej swobody to również dobry moment na zadbanie o nasze zdrowie poprzez oczyszczanie organizmu. Szybkim i bezinwazyjnym sposobem na zdiagnozowanie niszczących nasz układ odpornościowy patogenów i ich wyeliminowanie jest terapia Mora. Zabiegi wykonywane z przestrzeganiem wszelkich środków ostrożności wykorzystują biorezonans, który pozwoli nam wykryć i wyeliminować czynniki odpowiedzialne za rozmaite dolegliwości i choroby, które nam doskwierają, a które warto wyeliminować przed spodziewaną jesienną falą pandemii koronowirusa.

Sport to zdrowie, nie tylko fizyczne, ale i psychiczne, dlatego warto włożyć nieco wysiłku i zapewnić sobie jego codzienną dawkę. Korzystajmy zatem z uroków letnich kąpielisk, wędrówek po miejscowościach turystyczny w całym kraju oraz umówmy się na wizytę w gabinecie medycznym w celu zdiagnozowania stanu naszego ciała, pamiętając przy tym, aby robić to z głową.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *